Alfresco News

Alfresco lance la dernière version de Labs 3.0

La version finale Alfresco Labs 3 fournit une plateforme de services ECM open source de dernière génération

Alfresco Software,Inc. annonce aujourd’hui la disponibilité de la version finale d’Alfresco Labs 3, disponible en téléchargement sous la licence Open Source GPL via le lien suivant : http://wiki.alfresco.com/wiki/Download_Labs

« Dans le contexte économique actuel les entreprises recherchent des solutions de plus en plus économiques et productives pour gérer des volumes croissants de contenu et des niveaux de conformité plus exigeants. Avec Alfresco Labs 3D, Alfresco fournit une solution de gestion de contenu innovante, tout en réduisant de façon significative les coûts associés », explique John Newton, CTO d’Alfresco Software. « Ce nouveau produit est conçu pour être la plateforme de services de gestion de contenu open source, pour toutes les applications de contenu Alfresco ou non, de la gestion de document à la gestion de contenu web et aux wikis. Alfresco a déjà utilisé le standard émergeant CMIS pout intégrer des contenus à d’autres systèmes comme Joomla, ou encore en proposant des intégrations à MediaWiki, Open Office et WordPress, et va aujourd’hui encore plus loin».

Les améliorations apportées par la version finale Alfresco Labs 3 :

Content Application Platform

Web Content Management

• Alfresco Web Studio – Drag-and-drop visual editor for end user site development. Built on Alfresco SURF
  • Alfresco SURF – AJAX enabled Web UI component framework. Built on REST WCM API
  • REST based WCM Services API
  • Content Deployment – Replicated, transactional deployment from staging area to live site

Collaboration – Alfresco Share

• Native SharePoint protocol support - Seamless document editing via SharePoint ® protocol
  • Flex Document Previewer – Zoom, snap points and full-screen
  • AJAX Calendar – Drag-and-drop event support
  • Links Directory Manager – Share internal and external links

Document Management

• Enhanced SharePoint protocol site and workspace support

Email Management

• Email-In Smart Folders – Email storage with attachment support

Standards

CMIS

• REST and Web Services binding Content Management Interoperability Services (CMIS) support

SharePoint Protocol Support

• Native SharePoint Protocol support from Microsoft® Office and Alfresco Share Performance and Multi-Tenant

Performance

• Multi-threaded CIFS support
  • Version information optimization to
  • REST and Web Services CMIS support

Multi-Tenant

• Partitioned content, users, metadata, workflows and configurations

Open Source Content Services Platform Integration

• Joomla!® – CMIS integration offering document library support for Joomla! sites
  • MediaWiki – Quercus integration offering content services for MediaWiki content
  • Open Office – Native Open Office access to Alfresco content services - contributed by Westernacher

Alfresco Labs a été téléchargé plus d’un million et demi de fois depuis sa création, et est aujourd’hui utilisé par plus de 700 entreprises, incluant le NYSE, le Los Angeles Times, Boise Cascade, Sony Pictures, Activision, Kaplan, FedEx, KLM, l’Armée de l’Air, le Ministère de la Justice, Plastic Omnium, Airbus …

Alfresco Labs 3 peut être télécha

About Alfresco

Alfresco is an enterprise open-source software company focused on advancing the flow of digital business. The company provides a better, more effortless way for people to work, making sure they have the information they need, exactly when they need it most. The Alfresco Digital Business Platform is an open, modern, secure platform that intelligently activates process and content to accelerate the flow of business. It provides the fastest path for people to interact with information and for companies to respond to changing business needs. Alfresco helps over 1300 industry-leading organizations build solutions where content finds users, processes dynamically adapt to changing needs enabling global companies to be more responsive and competitive. Alfresco’s customers include Cisco, Bank of NY Mellon, Liberty Mutual, Capital One, US Department of Navy, and NASA. Founded in 2005, Alfresco has U.S. headquarters in San Mateo, California and European headquarters in Maidenhead, UK. For more information on Alfresco, please visit http://www.alfresco.com.

If you're a member of the news media, feel free to contact us at pr@alfresco.com.